Forum TUNCAR Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Jaguar C-XF

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TUNCAR Strona Główna -> Najnowsze autka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal302
Administrator
PostWysłany: Śro 16:28, 10 Sty 2007 Powrót do góry
Administrator


Dołączył: 29 Gru 2006

Posty: 657
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Choć marka Jaguar zasłużenie uchodzi za jedną z najszacowniejszych spośród producentów samochodów sportowych, to jej nowy studyjny model C-XF ma zdecydowanie określać swój wizerunek jako ultra nowoczesny. Żadnych odwołań do znanych przed dekadami modeli, żadnych sentymentalnych wycieczek w przeszłość…

Producent określa C-XF jako sportową limuzynę, która otwiera nową erę w historii marki Jaguar. Erę, którą zapoczątkować miał debiutujący w 2005 roku nowy model limuzyny XK. Nie spierając się o kamienie milowe, nowe rozdziały, czy nawet ery w historii marki, z łatwością można dostrzec nowoczesny i nieobciążony zbytnio przywiązaniem do wypracowanych rozwiązań styl C-XF. Wprawdzie styliści sygnalizują, że inspirowali się lekkością linii limuzyn z końca lat 50., ale mowa tu raczej o inspiracji, a nie podpatrywaniu konkretnych rozwiązań. Zwłaszcza bardzo nowoczesne wnętrze – gdyby pokazać je komuś zakrywając logo Jaguara – z łatwością mogłoby być wzięte za projekt awangardowych stylistów włoskich, czy francuskich - bo amerykańscy, japońscy, czy niemieccy nie są chyba tak finezyjni.

Zespół napędowy modelu C-XF pochodzi z seryjnie produkowanych modeli, co oczywiście nie ujmuje projektowi atrakcyjności. Trudno bowiem zarzucać cokolwiek ośmiocylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi o pojemności 4,2 litra, którego moc maksymalna wynosi 420 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni automatycznej wyposażonej w tryb sekwencyjny. Producent nie podaje danych, co do przyspieszenia modelu C-XF, ale podaje, że jego prędkość maksymalna bez elektronicznej blokady wynosiłaby 290 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TUNCAR Strona Główna -> Najnowsze autka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare